Gumiabroncs szerelés
Vállaljuk személy- és kisteher gépjárművek időszakos gumiabroncs cseréjét és kerék kiegyensúlyozását 12"-24" átmérőig. Segédberendezéseknek köszönhetően biztonságosan, sérülésmentesen szerelhetünk merev, illetve alacsony oldalfalú abroncsokat is. Szerelés közben mindig használunk a keréktárcsa és a gumiabroncs peremének védelmére szolgáló kiegészítőket. Ha autója gumiabroncsa helytelenül kopik, ha az autó félrehúz, rázódik, vagy nem áll egyenesen a kormány; keresse fel szervizünket!
Az átvizsgálás során megmérjük és beállítjuk az abroncsok nyomását
- megmérjük a mintamélységet (profilmélységet) az abroncs futófelületének két szélén, és közepén
- szemrevételezzük az abroncs felületi elváltozásait
- ellenőrizzük a gyártási évet
- ellenőrizzük a felnit
- ellenőrizzük pótkereket
A kerék felületén megjelenő abnormális elváltozások utalhatnak a gumiabroncs túlzott sebesség, túlsúly okozta nagy igénybevételére, vagy a gépjármű mechanikai hibájára. Gyakran a nem megfelelő futómű-geometria okozza a gyors gumiabroncs kopást. Ilyenkor javasoljuk a futóműállítást, amivel megelőzheti a nagyobb kopást, és egyben érezhetően jobb lesz a kocsi úttartása. Futóművet állítani csak megfelelő állapotú gumiabronccsal lehet!
A gumiabroncs
Biztosítja a kapcsolatot az úttesttel (egy tenyérnyi felületen) hordja az autó tömegét megfelelő tapadást biztosít fékezéskor, gyorsításkor védi a futóművet a közvetlen erőhatásoktól. A gumiabroncs a használata során komoly igénybevételnek van kitéve, ezért nagyon összetett a szerkezete. Előállításukkor különböző gyártási technológiával, különböző összetételű gumit, más vázszerkezetet (karkaszt) használnak. Erre azért van szükség, mert különböző használati szempontokat vesznek figyelembe (téli, nyári, teher, sport, stb.).
A gumiabroncs a használata során kopik, sérül, elöregszik, ekkor ki kell cserélni. Az abroncsok újrafutózását nem javasoljuk, mert ez esetben csak a futófelületet újítják fel, de a váz szerkezete a régi marad! Előfordul, hogy a futófelület leválik, és balesetet okoz! Már 1-2 éves abroncson elkezdődik a szilárdságának csökkenése, az úgynevezett öregedés.
Gumivásárlás - Segítünk kiválasztani!
Az alábbi szempontok figyelembe vételével ajánlunk gumiabroncsot:
- Milyen célra használja a gépjárművet?
- Milyen gyakran használja a gépjárművet?
- Milyen útviszonyok közt használja (terep, autópálya, városi)?
- Milyen típusú autót vezet?
- Milyen a vezetési stílusa?
- Milyen költségkategóriában gondolkozik (prémium, közép, gazdaságos)?
Centrírozás
A gumi kopása, és a külső behatások, ütések miatt folyamatosan változik az abroncs tömeg-középpontjának helye, lengések keletkeznek. Emiatt gyengül az abroncs és az aszfalt közötti kapcsolat, romlik az úttartás, megnő a fékút, kellemetlen rázkódást, bizonyos sebességtartományokban kormányszitálás tapasztalható. E rezgések miatt a futómű-alkatrészek is nagyobb erőhatásnak vannak kitéve, ezért idő előtt elhasználódnak.
Centríroztassa (egyensúlyoztassa ki) kerekeit 10-15 ezer kilométerenként! A centrírozás során a felnikre cinksúlyokat teszünk, ezáltal hozzuk egyensúlyba a kerekeket.
Mikor kell cserélni?
Akkor cseréltesd ki a gumiabroncsot, ha
- a profilmélysége nem megfelelő (nyárigumi ideális mintamélysége 3mm, a téligumié 4 mm)
- rendellenesen kopott
- életkora elérte a 10 évet, még ha a profilmélysége megfelelő is
- sérült, vagy megváltozott az alakja
- más méretű, alacsonyabb sebességkategóriába tartozik, vagy kisebb a terhelhetősége a megengedettnél
- nem a megfelelő abroncscsaládba tartozik (pld.: személy helyett kisteher vagy fordítva); kisteherautó gumiabroncsán "C" jelzés van (magasabb a terhelhetősége)
- évszakváltáskor ( 7°C fok felett nyárigumit, 7°C fok alatt téligumit használjon)
- egy tengelyen nem azonos méretű, mintájú, terhelhetőségű a két gumiabroncs
Gumiabroncs kopás
A gumiabroncsok biztosítják az autó egyedüli kapcsolatát az úttesttel, ezért a megfelelő gumi kiválasztása és karbantartása alapvetően fontos a biztonságos közlekedésben.A gumi 2mm alatti mintamélységnél már egyre kevésbé látja el a feladatát, bár az előírt minimális profilmélység 1.6mm. A nyárigumi ideális mintamélysége legalább 3mm, a téligumié legalább 4 mm. Kopott abroncsokkal - különösen vizes úton - ugrásszerűen megnő a fékút, és az autó irányíthatósága romlik! A lekopott járműabroncs a víztócsákon könnyen megcsúszik (ez az úgynevezett aquaplaning), mivel nem szorul ki a víz az érintkező felületek közül. A gépjármű kormányozhatatlanná, irányíthatatlanná válik. Egyenetlenül kopott abroncsok esetén a komfortérzet megváltozik, zajosabb lesz az autó futása és romlik az iránytartása.
Minden szereléskor, amikor kereket veszünk le és teszünk fel, szigorúan betartjuk a következőket:
- kerékőröket nem húzzuk készre gépi kulccsal
- felszereléskor a csavarokat, anyákat csak érintőre húzzuk, a végső meghúzási nyomatékot beállított, kalibrált nyomatékkulccsal valósítjuk meg.
- műanyag védőfejes gépi dugókulcsokat használunk, hogy a keréktárcsa sérülésének legkisebb kockázatát is elkerüljük.
- a gumiabroncsokat a gyártói előírásoknak megfelelő nyomásra fújjuk fel kalibrált, hitelesített kerékfújó eszközzel, ide értve a pótkereket is.
A kerékcsavarok, kerékanyák meghúzásának ellenőrzése, utánhúzása javasolt a meghúzást követő 50 km megtétele után!
Gumiabroncs vásárlás előtt állóknak szakszerű segítséget nyújtunk a választásban és beszerzésben.